Известие

Collapse
No announcement yet.

Клатене на оборотите 156 1.8 TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
    Ето пак ще сложа 2 снимки, и да уточня : автомобилът е 156 2.0 '98 . Махането на пина помага само ако има леко заклащане в движение, но на място си държи 850 оборота , клати ли на място, проблема е друг, степ мотор или...........от много други неща.
    А процедурата е елементарна,вадиш скоростомера,има 2 букси - малка и голяма.Голямата има 16 пина,два реда по 8.има цифри - първи ред от 1 - 8 , втори ред от 9 - 16.Вадиш пин 15,не е нужно да се реже. При мен 2,6,8,13,14 пин са празни.
    здравейте на всички!
    от няколко дни се ровя в тая тема за това гадно клатене на оборотите, така си е от като съм я купил, ходих по майстори сменях сонди дебитометри и още некви неща резултат никав направо ми идваше да се гръмна като излезе от сервиза. Вчера вземах че се престраших и направо вземах и го резнах със секачките тоя кабел (пин 15) и "чудо" всичко си е както трябва да бъде никакво клатене и помръдяане при каквато и да е скорост направо се родих, незнам дали са били проблем тия нестабилни оборти в движение за колата ама на мене ми беше доста дразнещо.


    alfa romeo 156 1.8 144ks.

    Comment


    • #32
      Проверете си Evap и клапана на картерните газове.При мен клатенето изчезна с ремонт на клапана на картерните газове.
      Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от GammaRay Покажи съобщение
        Проверете си Evap и клапана на картерните газове.При мен клатенето изчезна с ремонт на клапана на картерните газове.
        Тъп въпрос: Какво е Evap и къде се намира? Къде е клапана за картерни газове и как се ремонтира? май станаха 2
        Алфа 156 1,8ТС 1998г

        Comment


        • #34
          съмнявам се да е от картерните газове ас правих мотор ОТ - До и пак си остана това клатене когато е в движене дет се вика само тавана не съм сменял и се оправи само като резнах зеленото кабелче на скоростомера (пин 15) и от тогава никви грижи освободя ли от скорост оборотите просто заспиват на 900 без значение дали съм със 20 или 120 км/ч.

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от ivo8307 Покажи съобщение
            съмнявам се да е от картерните газове ас правих мотор ОТ - До и пак си остана това клатене когато е в движене дет се вика само тавана не съм сменял и се оправи само като резнах зеленото кабелче на скоростомера (пин 15) и от тогава никви грижи освободя ли от скорост оборотите просто заспиват на 900 без значение дали съм със 20 или 120 км/ч.
            Има резон да се търси проблема в нехерметичност на входящия колектор, като принос за това имат клапани които не се наблюдават от ЕКУ и не записват грешка, като въпросните клапани на картерните газове и на парите от резервуара, ЕГР...ако някой от тези клапани е замърсен системата ще си работи по сигнали от ЕКУ, но няма да си върши работата. Клапаните ще си стоят леко отворени. Ама защо мамка му става само при въртене на колелата ? Що не го прави на място? да не би екологията да я бръснат само при движение ?
            Алфа 156 1,8ТС 1998г

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от Alamo Покажи съобщение
              Има резон да се търси проблема в нехерметичност на входящия колектор, като принос за това имат клапани които не се наблюдават от ЕКУ и не записват грешка, като въпросните клапани на картерните газове и на парите от резервуара, ЕГР...ако някой от тези клапани е замърсен системата ще си работи по сигнали от ЕКУ, но няма да си върши работата. Клапаните ще си стоят леко отворени. Ама защо мамка му става само при въртене на колелата ? Що не го прави на място? да не би екологията да я бръснат само при движение ?
              Не е само в движение. Това се проверява лесно по принцип. Откачаш тръбата на входа, закачаш диагностиката, духаш в тръбичката и пускаш актуатор тест. Ако при изключен актуатор успяваш да надуеш в колектора значи клапана не затваря.

              Ще подскажа какви са вариантите за причинители на проблема с прания ход.

              1. Пропуск на въздух
              2. Лошо регулирана дросел клапа
              3. Замърсена дросел клапа и слепване по страниците на кожуха
              4. Неправилно регулиране на СО (ламбда регулиране)
              5. Неправилно регулиране на аванса или грешка в запалителната система
              6. Неточен сигнал от температурния сензор
              7. Ниско или високо напрежение на тпс в следствие на което неправилно самонастройване към начална позиция (обикновено това се изразява като веднъж клати, веднъж не)
              8. Износена дросел клапа следствие на натрупването на нагар от подкартерните газове, следствие пък на запушен клапан за картерната вентилация.

              Дроселовата клапа се контролира чрез тпс/мотор за празен ход от ротационен тип. Според температура, натоварване, входящ въздух и.т.н. на ЕКУ подава импулсни сигнали с определена дължина за да поддържа дросела отворен в конкретна позиция. Когато клапата не е настроена или сместа не е добра, или някаква друга причина от горе изброените еку съкрашава или удължава тези сигнали за да поддържа клапата повече отворена или обратно. При некоректен сигнал от дебитомера за потока на въздух или ламбдата еку също ще подаде различни сигнали към дросела в зависимост от това дали ще реши да я притвори или отвори.

              Дано съм помогнал с нещо
              Last edited by oem; d.m.y г., 00:02.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Не е само в движение. Това се проверява лесно по принцип. Откачаш тръбата на входа, закачаш диагностиката, духаш в тръбичката и пускаш актуатор тест. Ако при изключен актуатор успяваш да надуеш в колектора значи клапана не затваря.

                Ще подскажа какви са вариантите за причинители на проблема с прания ход.

                1. Пропуск на въздух
                2. Лошо регулирана дросел клапа
                3. Замърсена дросел клапа и слепване по страниците на кожуха
                4. Неправилно регулиране на СО (ламбда регулиране)
                5. Неправилно регулиране на аванса или грешка в запалителната система
                6. Неточен сигнал от температурния сензор
                7. Ниско или високо напрежение на тпс в следствие на което неправилно самонастройване към начална позиция (обикновено това се изразява като веднъж клати, веднъж не)
                8. Износена дросел клапа следствие на натрупването на нагар от подкартерните газове, следствие пък на запушен клапан за картерната вентилация.

                Дроселовата клапа се контролира чрез тпс/мотор за празен ход от ротационен тип. Според температура, натоварване, входящ въздух и.т.н. на ЕКУ подава импулсни сигнали с определена дължина за да поддържа дросела отворен в конкретна позиция. Когато клапата не е настроена или сместа не е добра, или някаква друга причина от горе изброените еку съкрашава или удължава тези сигнали за да поддържа клапата повече отворена или обратно. При некоректен сигнал от дебитомера за потока на въздух или ламбдата еку също ще подаде различни сигнали към дросела в зависимост от това дали ще реши да я притвори или отвори.

                Дано съм помогнал с нещо
                съгласен съм със всичко но немога да си обесня защо го прави само в движение като си стои на място никав проблем сано да отпусна спирачката по някой наклон и като достигне 20-30 км/ч и почва и така си го прави това гадно клатене дори да съм със 100 и повече , спирам на място и всичко си е наред оборотите заспиват без да бурам споростен лост, гас или каквото и да е. Незнам къде е връската с движението, по едно време си мислих да няма връска през скорусната кутия, че сменях маслото в нея, същата рабута.
                немога да намеря логиката, защо само в движение

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от ivo8307 Покажи съобщение
                  съгласен съм със всичко но немога да си обесня защо го прави само в движение като си стои на място никав проблем сано да отпусна спирачката по някой наклон и като достигне 20-30 км/ч и почва и така си го прави това гадно клатене дори да съм със 100 и повече , спирам на място и всичко си е наред оборотите заспиват без да бурам споростен лост, гас или каквото и да е. Незнам къде е връската с движението, по едно време си мислих да няма връска през скорусната кутия, че сменях маслото в нея, същата рабута.
                  немога да намеря логиката, защо само в движение
                  Логиката е че когато си в движение товара на мотора се изчислява и един от параметрите е скоростта на автомобила
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #39
                    Моторния блок получава импулсни сигнали от блока на ABS за скоростта на автомобила. В софтуера на ЕКУ има записана програма за контрол на оборотите на празен ход по време на движение и поддържането им в малко по-високи граници с цел да улесни превключването на предавките, както и да поддържа мотора в работен ход за да предотврати ефекта на моторна спирачка. Това от своя страна предотвратява непрекъснатата нужда от подаване и връщане на газта да речем на 5-та предавка.

                    Ако напрежението към ТПС по това време е ниско или високо дросела или ще се отвори повече или по-малко, също ако в този режим ламбда регулирането е некоректно дросела ще се затвори или отвори за да коригира нивото на CO според натоварването на мотора, но в момента в който натиснеш съединителя промяната в натоварването ще постави ЕКУ в друг режим който отново не е в съотвествие и от там и невъзможността за бързо регулиране към правилна позиция на клапата.

                    Ако имаш този проблем ще го разбереш лесно. Караш примерно на 2-ра. Ускоряваш до 4000 - 5000 об. и веднага освобождаваш от скорост. Ако оборотите паднат плавно без да се опитват да се покачват в някой диапазон от обороти то значи имаш лошо регулиране на сместа или лоша връзка между ЕКУ и ТПС (твърде ниско или високо напрежение, или непостоянно с големи колебания).

                    Твърде много неща влияят на контрола на празен ход и са много трудни за решаване.

                    Другото важно за празния ход е, че в ТПС един от елементите вътре (едната писта) е ключ O/C отворена/затворена верига. В положение на празен ход (без натиснат педал) тпс трябва да се намира в затворена веригра. Така от този сигнал ЕКУ знае, че мотора се намира в режим на празен ход. Едва когато ЕКУ получи този сигнал едва тогава влиза в режим на контрол на празния ход. При прекалено отворен дросел или износване на пистата на ключа също може да има моменти в които ЕКУ да не получи този сигнал или да го получи късно. Ключа се намира в позиция на затворена верига в рамките на няколко градуса спрямо началната позиция. Ако тя е грешна разстоянието в градуси на ключа ще бъде по-малко или по-голямо.
                    Last edited by oem; d.m.y г., 12:38.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #40
                      и сега като съм рязнал тоя кабел (пин 15) дали е проблем и може ли в последствие да стане нещо

                      Comment


                      • #41
                        По принцип няма какво да стане. ЕКУ-то ти не отчита в момента пробега който изминаваш, не се треми да поддържа обороти. За него колата е спряла. На климатик може да ти изгасне в някой завой и да се пребиеш. Особено ако влизаш в завой с висока скорост и натовариш хидравликата и в същото време натиснеш съединителя и климатика реши и той да включи точно в този момент.... не знам какво ще стане но молитвата да си си я казал преди това. Може да помогне

                        Разбира се нищожно вероятно е да се случи всичко това
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #42
                          Шанса колата да изгасне в завой или на прав участък с клатещи обороти е несравнимо по-голям от колкото с отрязан пин. Казвам го от личен опит, абсолютно всичко съм сменил по моята кола и клатенето си остана, за мен това си е някакъв бъг в софта, който не позволява при механичното износване на дросела да се адаптира добре в различни режими на работа на двигателя. Почти съм сигурен, че на колегата оборотите му клатят и при пуснат климатик. След като смених всичко, почистих настроих и т.н. моите обороти пак си се клатиха, резнах ПИН 15 и вече година няма проблем.
                          SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                          Comment


                          • #43
                            Преди да резна и аз пин 15 оборотите правеха каквото си искат. Но при включен климатик заспиваха, изключа ли го пак откачаха. След като го резнах се заковаха на 840. Но от тогава не съм пробвал с климатик защото нямам фреон

                            Alfa 156 2.0ts НЯМА Я ВЕЧЕ, Alfa 145 1.6 Boxer И НЕЯ, Alfa 145 1.6ts И НЕЯ

                            Comment


                            • #44
                              Ами... не е бъг в софтуера. Просто не сте попаднали на диагностик. Това е проблема. Но щом не ви дразни моторната спирачка значи всичко е на ред. Аз лично мразя като върна газта да ми забие муцуна.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #45
                                Приятелю, изобщо не забива с отрязан ПИН, пробвал съм го десетки пъти, никаква моторна спирачка няма, силно се съмнявам че 150 -200 оборота оказват внимание, още повече, че на свободен ход и в движение с включен датчик за движение оборотите на ниска скорост пак падат под 1100. Съжалявам че си доста далеч от мен за да ти предоставя колата си да я ремонтираш, но наистина се съмнявам, че е в настройка или повреден компонент.
                                SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                                Comment

                                Working...
                                X